Denkpatronen ombuigen: Stop je innerlijke criticus

Huidige status
Niet ingeschreven
Prijs
Gesloten (handmatig toevoegen gebruikers, WooCommerce)
Begin
This training is currently closed

Anders denken anders leven

Je hebt het goed, maar toch ben je regelmatig ontevreden met jezelf. ’s Nachts lig je wakker en pieker je over wat je gezegd hebt of vergeten bent. In sommige mensen komt de innerlijke criticus nooit tot rust. Dat resulteert in een voortdurende onrust, want je verwacht steeds weer nieuwe aanleidingen voor zelfkritiek. Zelfkritiek en piekeren kost veel energie en vaak je nachtrust. Zonde en niet nodig. Deze cursus gaat over het veranderen van deze denkpatronen die je vaak ook weerhouden om jouw doelen in dit leven te bereiken. Neem het initiatief om die denkpatronen te behouden die goed voor je zijn en de denkpatronen die je tegen houden te veranderen. Kom zelf aan het stuur, waardoor je gelukkiger, tevredener, effectiever en succesvoller kan worden.

Herken jij het dat je steeds maar in dezelfde rondjes blijft draaien? Je wilt graag dingen anders in jouw leven. Je wilt je gedrag veranderen, maar het lukt maar niet. Je hebt zo’n vervelende stem in je hoofd? Een stemmetje dat altijd klaar staat om je kritiek te geven. Een stemmetje(denkpatroon) dat alles somber inziet enz. Het stemmetje zijn je gedachten, het zijn geen helpende gedachten eerder belemmeren ze jou in je ontwikkeling. Je denkpatronen zijn in de loop van je leven ontstaan en komen vaak voort uit gebeurtenissen die je in je leven mee gemaakt hebt. Denkpatronen zijn je gedachten en overtuigingen. De manier waarop jij denkt en naar de wereld kijkt. Het gaat er dus om om uit je vicieuze cirkel te stappen.

Je denkpatronen veranderen staat aan de basis van iedere verandering in jouw leven. Want als je anders gaat denken ga je anders voelen en ga je anders handelen. Als je een andere denkpatronen aanleert verandert je gevoelens en je gedrag. Als je gevoelens en het gedrag verandert veranderen ook je plezier en de resultaten in je leven. Het gaat dus over anders leren denken. Bijvoorbeeld anders over jezelf gaan denken, jezelf op een andere manier toespreken. Meer naar het positieve richten. Meer denken over dat wat goed gaat inplaats van je blijven focussen op dat wat fout gaat.

Wat leer je

  • Ben je je meer bewust van je innerlijke criticus
  • Heb je een beeld van hoe hij/zij eruit ziet en wat hij/zij zegt
  • Heb je zicht op het ontstaan en de functie van de innerlijke criticus
  • Heb je zicht op de wijze waarop de innerlijke criticus je remt in je ontwikkeling
  • Heb je stappen gezet om jezelf te bevrijden van de identificatie met deze stem in je hoofd
  • Wat kun je verwachten
  • verschillende manieren om met je innerlijke criticus aan de slag te gaan
  • uitdaging tot een chalange met jezelf
  • Videos ter ondersteuning
  • zelfinzichtopdrachten

Lestijd: ca 120 minuten

  • Hoe werkt het
  • Online lessen
  • 24/7 beschikbaar
  • zelf tempo bepalen
  • aan het eind chalange om materie eigen te maken.

Update: 15/3/22