Elke dag bouwen aan duurzaam succes en maximaal rendement van uw merk. Het kan! Laat het niet aan het toeval over, maar neem de regie.
Een succesvol bedrijf heeft oog voor details en heeft het lef om te doen, maar nooit ongericht. Begin bij de basis. Die bestaat uit drie pijlers: purpose, visie en missie. Zorg voor een inspirerende beweegreden (purpose), een heldere stip op de horizon (visie) en een duidelijke route om deze stip te bereiken (missie).
In schema:

- De purpose = waarom we bestaan
- De visie = waar we voor gaan
- De missie = hoe we daar komen
NB: purpose is een relatief nieuw begrip dat soms lijkt te botsen met wat we al weten, of denken te weten. Voor ons is het essentieel om het scherp en kraakhelder neer te zetten.
Om vier redenen:
- Een merk zonder purpose mist ruggegraat en wordt gebouwd op los zand.
- De woorden ‘missie’ en ‘visie’ worden vaak niet goed gebruikt.
- Zonder purpose blijven de visie en missie betekenisloos.
- Consumenten verwachten steeds meer dat bedrijven verder kijken dan hun eigentargets. Zie het Trendrapport van 2020 (Platform Innovatie in Marketing).
Zes eenvoudige stappen
In deze cursus vindt u zes oefeningen waarmee u op een eenvoudige en heldere manier de purpose, visie en missie van uw merk kunt formuleren. Deze stappen zijn gedefinieerd op basis van modellen van experts die boven elke twijfel verheven zijn. Ze hebben hun sporen in marketingland ruimschoots verdiend.
1. Purpose – de afscheidsbrief.
2. Purpose – het purpose statement.
3. Visie – de stip op de horizon.
4. Visie – het visie statement.
5. Missie – de weg naar de eindbestemming
6. Missie -de missie statement.